DIY karkötő

Tegnap láttam néhány szép inspirációs képet, amitől kedvet kaptam egy kis kreatívkodáshoz. Az alapanyagok már megvoltak: néhány színes hímzőfonal és régi láncokból lebontott gyöngyök. Az elképzelés elég egyszerű, egyszerű fonatot kell készíteni, a két szélére pedig belefűzni a gyöngyöket. Nos ez a valóságban egy kicsit macerás volt, de aztán ráéreztem. Biztos fogok még más színben is készíteni ilyet, de tegnap már nem volt türelmem hozzá :)



1. lépés
Vágjunk le 2 ugyanolyan hosszúságú cérnadarabot és egy harmadikat, ami néhány centivel hosszabb, mint a másik kettő. A hosszabb darabot hajtsuk át a másik kettőn, majd kössünk rá egy csomót, úgy, hogy a végén egy kis hurok legyen. Ezután a lelógó rövid plusz centimétereket a hosszabb szálból levágom, így marad 3 szál, amiket elkezdek összefonni, kb. 2-3 cm hosszan.


2. lépés
Miután megvan a 2-3 cm fonat, a külső szálba felváltva elkezdjük belefonni a gyöngyöket. Fontos, hogy szorosan kell tartani, hogy azon az oldalon maradjon, különben az egész kifordul és a gyöngy nem marad a helyén. Ezt egészen addig csináljuk, amíg hosszúságra megfelelő nem lesz (bele kell számolni a másik végén is 2-3 cm fonatot).

 3. lépés
A másik végén is elkészítjük az említett fonatot, a végére pedig csomót kötünk.


4. lépés
A csomó után ráhúzunk egy két lyukú gombot, majd ezt is alaposan odakötjük néhány csomóval. Ha ez kész, a felesleget levágjuk és kész is a karkötő.


Ilyen lesz a hátulja "begombolva"

A végeredmény pedig ilyen lesz

Attól függően, hogy mekkora gyöngyöt használunk és milyen közel fűzzük be őket, lehet variálni a mintát. A korall színűnél ritkábban fűztem a gyöngyöket, közötte haladtam a fonással egy keveset, a zöldnél viszont minden külső szálra került egy gyöngy. Ez utóbbi időigényesebb, de szebb is.

CONVERSATION

4 comments:

Anett said...

Nagyon szép lett! Nekem is a zöld tetszik jobban, a korall viszont kis aranyos, visszafogott :)

Fanni said...

Nekem is nagyon tetszik!Ügyes vagy :)

Heléna said...

De jó :)
Szeretem a kreatív emberkéket :)
Nagyon tetszenek a karkötők :D

Barta Veronika said...

Hú, az a gombos lezárás nagyon tetszik. :)

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...